We hoeven u met grote waarschijnlijkheid niet uit te leggen dat SEO een letterwoord is. SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands wordt dit vertaald naar zoekmachine-optimalisatie. Zoekmachine-optimalisatie houdt in dat de content van uw website op een vindbare manier wordt samengesteld. De bedoeling hiervan is dat gebruikers van zoekmachines uw content en uw website kunnen vinden. Dit is alleen maar logisch. Iedereen die een website bouwt of er een website laat maken, doet dit omdat internetbezoekers en surfers deze webstek zoveel mogelijk zouden bezoeken. Dit is alleen maar mogelijk als uw website en content vindbaar gemaakt worden. Dat vindbaar maken, is alleen maar mogelijk door SEO toe te passen tijdens het bouwen van een website en het ontwikkelen van content. Vaak wordt er nog te veel vanuit gegaan dat enkel teksten geoptimaliseerd moeten worden om te kunnen worden gevonden door een zoekmachine.

SEO voor teksten, afbeeldingen en video’s

Een tiental jaar geleden gingen vele webdesigners er nog vanuit dat het volstond om genoeg keywords in een tekst te plaatsen om gevonden te worden door zoekmachines zoals Google. Dit had voor gevolg dat tekstschrijvers zich wel eens bezondigden aan wat we als keyword stuffing zouden kunnen omschrijven. Dit volproppen van je tekst met keywords of sleutelwoorden had jaren geleden nog wel enig effect, maar tegenwoordig is dit een goed voorbeeld van hoe je best NIET met SEO aan de slag gaat. Zoals elke techniek staat zoekmachine-optimalisatie niet stil. De technologie die schuilgaat achter de grote zoekmachines staat immers niet stil. Wie zijn tekst of website tegenwoordig nog volpropt met zoekwoorden, is eraan voor zijn of haar moeite. Dit soort van praktijken wordt genadeloos afgestraft door Google. Wie de vindbaarheid van een website wil optimaliseren, moet er rekening mee houden dat behalve teksten ook afbeeldingen en video’s moeten worden geoptimaliseerd.

Hoe SEO op de juiste manier toepassen?

We hebben hierboven uitgelegd hoe je het best niet met zoekmachine-optimalisatie aan de slag gaat. Zoals we vermeldden, is SEO een gegeven dat constant aan veranderingen onderhevig is. Google wil surfers en internetbezoekers een optimale gebruikerservaring aanbieden. Dat is ook de reden waarom de techniek achter SEO constant wordt aangepast. Google en andere zoekmachines gebruiken hier algoritmes voor. Deze algoritmes worden voortdurend aangepast aan het gedrag van de gebruikers. Wie professioneel met webdesign bezig is, kan zich het niet veroorloven om geen aandacht te besteden aan deze algoritmes. Google kondigt deze zelf aan op Twitter. De laatste update van het Google Core algoritme dateert volgens de tweet in kwestie van de week voor 12 maart 2018. Zie update Twitter. We kunnen er echter met grote zekerheid van uitgaan dat de implementatie van de update van het algoritme al eerder gebeurde. Wat de update juist inhoudt, is niet duidelijk. Google hult zich op dat vlak in een waas van geheimzinnigheid.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *